Patronka Polskich miast i wsi
Niemal we wszystkich polskich wioskach możemy znaleźć znaki miłości i przywiązania naszych rodaków do Maryi. Ze szczególnym wzruszeniem można chodzić po starych rynkach polskich miast, gdzie w centralnych miejscach znajdujemy pomniki czy obrazy poświęcone Maryi. Mieszczanie bardzo często zdobili swoje kamienice wizerunkami Maryi. W miastach budowano również świątynie ku czci Matki Bożej. Również na wsi w każdym katolickim domu były obrazy Maryi. Wiele świąt maryjnych miało swoją ludową nazwę: Zwiastowanie Najświętszej Maryi Panny nazywano świętem Matki Bożej Wiosennej, Matkę Wniebowziętą określano Matką Bożą Zielną, 8 września (Narodzenie NMP) obchodzono jako Matki Bożej Siewnej. Mieszkańcy wsi licznie uczestniczyli także w nabożeństwach majowych. Na drogach i rozstajach oraz przy domach zachowało się do dziś wiele maryjnych kapliczek przy których zwłaszcza w maju śpiewano Litanię Loretańską. Tradycja ta jest w wielu miejscach Polski podtrzymywana.
Dzień Matki
Dzień Matki – święto obchodzone jako wyraz miłości, szacunku i wdzięczności wobec najbliższej osoby jaką jest mama. Pamiętamy także o modlitwie w ich intencji. W dniu 26 maja składamy wszystkim mamom najlepsze życzenia wielu łask Bożych, zdrowia, i samych radości za swoich dzieci.
LIST PREZYDIUM KONFERENCJI EPISKOPATU POLSKI W SPRAWIE NOWEGO PRZEDMIOTU EDUKACJA ZDROWOTNA.
Drodzy Siostry i Bracia!
Dzieci potrzebują miłości rodziców, ich troski i ochrony przed różnego rodzaju zagrożeniami. Od 1 września 2025 r., w miejsce likwidowanego Wychowania do życia w rodzinie, zostanie wprowadzony do szkół nowy przedmiot: Edukacja zdrowotna. Rodzice będą mogli decydować, czy ich dziecko ma w tych zajęciach uczestniczyć czy nie. Prowadzona przez niektóre media propaganda podkreśla, że w edukacji zdrowotnej chodzi o zdrowie uczniów, a tymczasem w istotnej swej części przedmiot ten zawiera treści dotyczące tzw. zdrowia seksualnego, których celem jest całkowita zmiana w postrzeganiu rodziny i miłości. Tematyka seksualności w ramach Edukacji zdrowotnej jest oderwana od kontekstu małżeństwa i rodziny. Małżeństwo jest tu tematem prawie nieobecnym, zaś rodzina – rozumiana jako ojciec, matka i dzieci – jest całkowicie zmarginalizowana. Natomiast tam, gdzie jest o niej mowa, przedstawiana jest w negatywnym kontekście, zaś macierzyństwo ukazane jest jako źródło zagrożeń. Takie ujęcie ludzkiej seksualności zagraża prawidłowemu rozwojowi osobowemu dziecka i stawia pod znakiem zapytania przyszłość demograficzną naszego kraju. Według założeń nowego przedmiotu, uczniowie mają być od najmłodszych lat poddawani erotyzacji. Aktywność seksualna została oderwana od małżeństwa i przedstawia się ją jako wyzwolenie z wszelkich barier, w tym granic wiekowych i odpowiedzialności za jej skutki. Za jedyny warunek podjęcia współżycia uznane zostało kryterium świadomej zgody Edukacja zdrowotna wprowadza do szkoły genderową koncepcję płci. Nie wspiera młodych ludzi w zaakceptowaniu swojej płci biologicznej. Przeciwnie, zachęca dzieci i młodzież do odrzucenia swej kobiecości lub męskości. Otwiera w ten sposób drogę do tego, aby dziewczęta identyfikowały się jako chłopcy, a chłopcy identyfikowali się jako dziewczęta. Do tego typu identyfikacji skłania obecne w podstawie programowej pojęcie „tożsamość płciowa” oraz „kwestie prawne i społeczne grup osób LGBTQ+”. Ostatecznie taka droga może prowadzić do podjęcia operacji „zmiany płci”, czyli nieodwracalnego okaleczenia ciała młodych ludzi i wielkiej tragedii dla nich samych i ich rodzin.
Dokończenie z listu tydzień.