Wystartowała ogólnopolska kampania Caritas Polska – „Kromka Chleba Caritas”, w tym roku pod hasłem „Kromka chleba dla sąsiada”, której celem jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzebę dzielenia się, a także zwrócenie uwagi na potrzeby seniorów. „Kromka chleba dla sąsiada” z jednej strony ma na celu zgromadzenie żywności, która zostanie przekazana osobom starszym, samotnym i potrzebującym, z drugiej, zbiórkę środków na pomoc dla nich, z trzeciej zaś, uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i los samotnych osób starszych i uaktywnienie pomocy sąsiedzkiej.
W niedzielę 24 września na rynkach polskich miast wolontariusze będą dzielili się chlebem z przechodniami na znak swojej stałej troski o los osób potrzebujących. Podobne święta będą odbywały się w parafiach, w których działają Parafialne Zespoły Caritas. W czasie ich trwania będą rozdawane zebrane wcześniej w sklepach Biedronka dary. Wydarzenia te są wyrazem łączności z ubogimi oraz symbolem Caritas – miłości mądrej i praktycznej, rozumiejącej, że najważniejsze jest dzielenie się sercem.
Środki finansowe zebrane w licznych zbiórkach prowadzonych przez Caritas posłużą na zakup żywności zarówno dla osób indywidualnych jak i dla ośrodków pomocy Caritas zajmujących się ich dystrybucją. Środki zebrane przez Caritas Polska zostaną przeznaczone na wsparcie ubogich, potrzebujących osób starszych, pomoc żywnościową. Akcji towarzyszyć będą spoty emitowane w Telewizji Polskiej i w Polskim Radio, artykuły w prasie oraz kampania internetowa uwrażliwiająca na sytuację i potrzeby samotnych osób starszych.
Zapraszamy do obejrzenia spotu promującego akcję „Kromka chleba dla sąsiada”: